۰۲۱۲۲۲۱۵۲۵۴ - ۰۲۱۲۲۲۱۵۲۵۵
GUTA
آموزش زبان آلمانی در"6 تا 10 ماه"
بصورت آنلاین

زبان آلمانی و انگلیسی دو زبان از خانواده‌ی زبان‌های هندواروپایی هستند و از نظر تاریخی و گرامری با هم شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله، به بررسی این شباهت‌ها و تفاوت‌ها پرداخته، مدت زمان لازم برای یادگیری هر زبان و نحوه‌ی تاثیرگذاری آن بر رسیدن به مدرک زبان B2 مورد بحث قرار می‌گیرد.

شباهت‌های زبان آلمانی و انگلیسی
  1. اشتراک واژگان: هر دو زبان اشتراکات زیادی در واژگان دارند. این اشتراکات به ویژه در زمینه‌های علم، فناوری، ورزش، موسیقی و فلسفه بسیار چشمگیر است که می‌تواند برای افرادی که به یادگیری یکی از این زبان‌ها می‌پردازند، امتیاز باشد.
  2. الفبا: هر دو زبان از الفبای لاتین استفاده می‌کنند که برای بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اند، آموختن زبان آلمانی را آسان‌تر می‌کند.
  3. ترتیب جمله: هر دو زبان ترتیب جمله‌ها را از چپ به راست دنبال می‌کنند که این امر نیز یادگیری آسان‌تر آلمانی را برای افرادی که انگلیسی را مسلط هستند، ممکن می‌کند.
تفاوت‌های زبان آلمانی و انگلیسی
  1. چگونگی تلفظ: در زبان آلمانی، تلفظ حروف بسیار مهم است و گاهی باعث معنای کلمات متفاوت می‌شود. این موضوع برای افرادی که انگلیسی می‌دانند و به زبان آلمانی می‌پردازند، چالش‌هایی را به دنبال دارد. در سایتهای مختلفی میتوان با نحوه تلفظ در آلمانی آشنا شد. 
  2. ساختار گرامری: زبان آلمانی ساختار گرامری پیچیده‌تری دارد و برخی از قواعد گرامری آن با انگلیسی تفاوت دارد که یادگیری این بخش ممکن است برای برخی افراد زمان‌بر باشد.
  3. زمان افعال: در زبان آلمانی برخلاف زبان انگلیسی زمانهای فعل خاصی وجود دارد و به همین جهت این موضوع نیازمند تمرکز بیشتر برای یادگیری است.

اگر تنها 1 ساعت در روز برای یادگیری زبان آلمانی زبمان بگذارید در مدت 2.5 سال میتوانید به سطح ب دو برسید. بنابراین با  شرکت در دوره های فوق فشرده گوتا میتوانید در 10 ماه به سطح B2 دست پیدا کنید.

مدت زمان رسیدن به مدرک B2

با توجه به شناخته شدن بیشتر انگلیسی در جهان و استفاده وسیع ‌تر آن در مکالمات روزمره، ممکن است برای افرادی که انگلیسی می‌آموختند، زمان کوتاه‌تری برای رسیدن به مدرک B2 انگلیسی نیاز باشد. برخلاف آن، برای اکثر افراد آموزش زبان آلمانی زمان‌برتر است و مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مدرک B2 زبان آلمانی لازم است.

زمان لازم برای رسیدن به مدرک B2 با روزی 1 ساعت خواندن

هرچند که مدت زمان دقیق برای آموزش زبان آلمانی و رسیدن به مدرک B2 بستگی به تعداد ساعات مطالعه روزانه، استفاده از روش‌های آموزشی موثر و استفاده از زبان در موقعیت‌های عملی دارد، اما از همان ابتدا یعنی آموزش آلمانی از پایه تا آموزش آلمانی پیشرفته با روزی 1 ساعت خواندن و تمرین کردن زبان آلمانی، معمولاً بین 6 ماه تا 1 سال زمان نیاز است تا به مدرک B2 زبان آلمانی برسید. این درحالی است که در بهترین کلاس آموزش زبان آلمانی شرکت نموده و از اساتید مجرب برای آموزش زبان آلمانی بهره برده باشند. در واقع بدون شرکت کردن در کلاس آموزش زبان آلمانی بصورت آنلاین و یا حضوری و تنها اگر روزی 1 ساعت برای یادگیری زبان اختصاص داده شود، برای رسیدن به مدرک B2 در زبان آلمانی حدود 900-1000 روز (حدود 2.5-3 سال) نیاز است. در مقابل، برای رسیدن به سطح مشابه در زبان انگلیسی، حدود 600-750 روز (حدود 1.5-2 سال) زمان لازم است. اما در صورت شرکت در کلاسهای آموزش زبان آلمانی این مدت زمان به یک سال برای زبان آلمانی کاهش می یابد. طول زمان لازم برای رسیدن به سطوح مختلف زمان بر اساس قرارداد استاندارد اروپایی CEFR تعیین شده است. 

لزوم دریافت مدرک B2 برای سطوح تحصیلات و شغل‌های مختلف در آلمان

در آلمان، مدرک زبان B2 به خصوص برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا انجام کارهای تخصصی را دارند، بسیار مهم است. همچنین برای افرادی که به عنوان مهاجر به آلمان می‌آیند و قصد پیدا کردن کار یا تحصیل در این کشور را دارند، مدرک زبان B2 نیز ضروری است. همچنین، برای اشتغال در بسیاری از شغل‌ها نیز نیاز به مدرک زبان B2 به بالا وجود دارد. این مدرک نشان‌دهنده توانایی ارتباط موثر و انجام فعالیت‌های روزمره و تخصصی در زبان آلمانی است. البته برای بسیاری از دوره های اوسبیلدونگ آلمانی و یا بسیاری از رشته های دیگر تحصیلی در دانشگاه های آلمان مدرک B1 زبان آلمانی نیز کافی می باشد. این در حالی است که که مدرک مورد نیاز برای پیوست به خانواده در آلمان A1 یعنی دوره ابتدایی زبان آلمانی است.

مدرک B2 زبان آلمانی برای بسیاری از مساغل و رشته های تحصیلی در آلمان ضروری است این در حالی است که برای بسیاری از دوره های اوسبیلدونگ مدرک B1 زبان آلمانی کفایت دارد و برای پیوست به خانواده در آلمان مدرک A1 زبان آلمانی لازم است.

آیا میتوان در 6 ماه به مدرک زبان آلمانی دست یافت

با توجه به اهمیت مدرک B2 برای ورود به دانشگاه‌ها و به دست آوردن برخی از شغل‌ها در آلمان، شرکت در دوره‌های فوق‌فشرده آموزش زبان آلمانی یک گزینه عالی برای افرادی است که به‌سرعت و با تمرکز کامل می‌خواهند زبان آلمانی را یاد بگیرند. این دوره‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد به مدت چند هفته، در محیط ‌های فشرده آموزش زبان آلمانی شرکت کنند و مهارت‌های زبانی خود را به سطح B2 بهبود بخشند. توصیه می‌شود که افراد قبل از شرکت در این دوره‌ها، حداقل سطح مبتدی زبان آلمانی را به‌ خوبی یاد گرفته باشند، زیرا دوره‌های فوق‌ فشرده اغلب برای افراد با تجربه‌ ای در آموزش  زبان آلمانی مناسب ‌تر هستند.

تاکید می‌شود که انتخاب منبع و مؤسسه آموزشی مناسب نقش مهمی در موفقیت فرآیند یادگیری زبان دارد. از همین رو، بررسی و انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس زبان آلمانی و بهترین منابع آموزشی زبان آلمانی به‌عنوان یک مرحله حیاتی در این مسیر توصیه می‌شود. در واقع، برای تسلط به زبان آلمانی به میزان کافی و دستیابی به مدرک زبان آلمانی، شرکت در دوره‌های فشرده آموزش زبان آلمانی توصیه می‌شود. این دوره‌ها با ارائه محتوای کامل و تمرین‌های متنوع، به شما کمک می‌کنند تا زبان آلمانی را به صورت سریع‌تر و کارآمدتر یاد بگیرید و بتوانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. در نهایت، برای بهره‌مندی از آموزش بهتر و موثرتر، بهتر است از منابع معتبر و روش‌های آموزشی مدرن و تجربه‌شده در یادگیری زبان آلمانی که بسیاری از آن در موسسه گوتا اجرا می شوند استفاده کنید.